Marketing internetowy to taka skrzynka z narzędziami. Nie potrzebujesz wszystkich narzędzi, jeżeli naprawiasz wyłącznie drobne usterki i to w małej skali. Problem pojawia się wtedy, gdy cierpisz na niedobór narzędzi i w efekcie wszystkie usterki naprawiasz młotkiem.
Dobierz narzędzie do usterki
Doświadczeni marketerzy np. ci z agencji marketingowej WBIZNES wiedzą, że nie każde narzędzie sprawdzi się w każdej roli. Paradoksalnie pozyskiwanie klientów przez Adwords na usługi marketingowe nie jest najbardziej intratnym działaniem. Zazwyczaj trafia się na frustratów lub skubi grosików, z którymi nikt już nie chciał rozmawiać. Trzeba skorzystać z innych źródeł. No i tutaj kolejna mądrość: „Skoro jestem ekspertem w jednej dziedzinie, to nie będę tracił czasu na naukę kolejnej dziedziny. Znajdę kogoś, kto zna się na tym lepiej”.
Co działa w branży usług marketingowych?
W ramach ciekawostki mogę powiedzieć, że najwięcej zleceń na usługi marketingowe można uzyskać dzięki 4 działaniom:
- a) regularnym spotkaniom networkingowym (regularnym podkreślam!)
- b) prowadzeniu szkoleń dla przedsiębiorców / dyrektorów marketingu (budowa ekspertyzy) np. takich, jakie organizujemy w agencji marketingowej WBIZNES
- c) udziale w szkoleniach sprzedażowych / biznesowych (razem spędzony czas, wspólne zainteresowania). To w takich miejscach spotyka się ludzi, którzy chcą i wiedzą, że trzeba rozwijać swoją firmę.
- d) w Internecie też się udało dowieźć wynik, ale takie success story jest zbyt mocne do przedstawienia na łamach bloga.
Usługi marketingowe nie są jedyne
Przez Adwordsy bardzo mozolnie sprzedaje się również szkolenia miękkie. W tym przypadku paradoksalnie ludzie nie kupują szkolenia, ale postać trenera. To jego autorytet i sposób prezentowania wiedzy w 90% determinuje wyniki sprzedażowe firmy szkoleniowej. Kupujemy od osób, które lubimy, a lubimy tych, których znamy najlepiej. W związku z tym, że ilość tematów szkoleniowych jest ograniczona, to w branży edukacyjnej wybiera się osobę, której przekaz najbardziej nam się podoba (najlepiej trafia).
Na czym polega branżowy problem?
Problem pojawia się, gdy jeden z drugim, „z ciekawości” zaczyna klepać we wszystko młotkiem (bo tylko to potrafi) i dziwi się, że doprowadza to bardziej do dziury w portfelu klienta niż naprawy jego firmy. Najczęściej dzieje się to wtedy, gdy ktoś uczy się marketingu na biznesie klienta i traktuje jego branżę, jak poligon doświadczalny.
Wniosek: Jeżeli boisz się konkurencji, to oznacza, że za wolno się rozwijasz…
Większość firm kolokwialnie mówiąc, nie najlepiej żyje z konkurencją. Obawia się o swoje know-how, obawia się o swoją pozycję. Czy da się inaczej? Oczywiście.
Podsumowując
Zamiast szukać w konkurencji wroga, zastanów się, jak możesz zacząć na nich zarabiać. Sprzedając ich usługi, uzupełniając ofertę, wymieniając się klientami. To nietypowy, ale skuteczny sposób na marketing. Chcesz więcej takich? W agencji marketingowej WBIZNES nie zrobimy Ci tylko Google Ads, tylko SEO. Zrobimy wszystko, byś miał więcej klientów.
Autor:
Wojciech Bizub
Redaktorka z wieloletnim doświadczeniem w branży marketingu i reklamy, z pasją dzieli się swoją wiedzą, pomagając czytelnikom w skutecznym budowaniu strategii marketingowych.
Dodaj komentarz